Insamling åt Prostatacancerförbundet - Hemfakta.se

MUSTASCHKAMPEN 2020
Apoyando a:

Insamling åt Prostatacancerförbundet - Hemfakta.se

Under 2019 delade Prostatacancerförbundet ut 12,2 miljoner kronor i forskningsanslag. Det finns flera anledningar till att förbundet kunde utöka stödet till prostatacancerforskning, där en avgörande del har varit de bidrag som kommit från olika företagsinsamlingar och insamlingar från privatpersoner.

De senaste åren har insamlingar över nätet växt till en stor trend bland företag såväl som privatpersoner. Jämförelsesajten Hemfakta.se var tidiga med att skapa och driva olika företagsinsamlingar för att på så sätt ha en positiv påverkan och för att göra skillnad i samhället.

Prostatacancerförbundets kampanj Mustaschkampen som drog igång under hösten, var en bidragande faktor till att så många företag har valt att engagera sig i välgörenhet. Mustaschkampen fick stor uppmärksamhet runt om i landet just för att kampanjen höll fokus på glädje, för att uppmärksamma prostatacancer. Hashtaggen #mustaschkampen blev flitigt använt på sociala medier, vilket även visar den stora effekt sociala medier har.

I februari i år hade Prostatacancerförbundet hunnit dela ut tio miljoner kronor till forsknings- och utvecklingsprojekt i landet. Detta är en ökning på två miljoner kronor jämfört med samma tidpunkt föregående år. Att engagera sig på olika sätt är numera enklare än någonsin tack vare internet och sociala medier. Detta kan vara en förklaring till att insamlingarna på nätet ökar mer och mer för varje år.

Tack vare teknologin går det numera snabbt att skapa egna insamlingar, och med anledning av sociala medier kan insamlingarna spridas till fler på rekordtid. Egna insamlingar ger personer en god möjlighet att påverka genom att engagera sig i ett ändamål de själva tycker är viktigt.

Hemfakta.se är en jämförelsesajt som skriver om konsumentprodukter och utser produkter till Bäst i Test. Företaget drivs sedan 2020 av Puffer AB. Dess verksamhet handlar om att testa och jämföra olika konsumentprodukter för att göra det enklare för konsumenter att ta bra beslut inför ett köp.

Donar
0 Días restantes

Actividad reciente

• Hemfakta .se Hemfakta .se
    Tack själva!
    Hej. Vilket härligt initiativ. Vi är oerhört glada och tacksamma för att ni har valt att starta en insamling till förmån för Prostatacancerfonden. Lycka till! Vänligen, Prostatacancerförbundet.