Joakim Reslow
Mustaschkampen 2018

Movember på Parken by Smoothboys

En kul sak - för ett gott ändamål!
Stötta våra fina ”pojkar” i Movember-kampen och hjälp samtidigt till i kampen mot Prostatacancer.

Vi är 4 som gått in i utmaning att odla mustasch under november. Nollställning genom renrakning har skett i samband med 31:e okt.

Jag kommer stötta kampen genom att donera 100kr per person av oss och vecka under november som utmaningen (mustaschen) sköts rätt. Dvs renrakning minst varje vecka förrutom muschen såklart... Extra bonus på 100kr per person som behåller den välansad över julfesten den 30/11. 😀

Hur kommer du att stötta oss?

Game-on!

Joakim Reslow gav 2 400 kr

Mördarsnigeln är slaktad!
    Kampen avslutades i samband med gröten sent i fredags kväll på Ikanos Julfest. Alla höll ut hela vägen, och vi hade fint sällskap av flera andra kollegor med mustascher (även av några kollegor utan..).

Sammanlagt har vår kamp samlat in nästan 6 000 kr till viktig forskning, och det känns ännu bättre än det var att raka sig i lördags kväll. Helt klart värt det. Tack för allt stöd i form av bidrag och glada heja-rop!

Nu är mördarsnigeln slaktad, kein mehr Schenkelbürste. Barnen är till sig av lycka och nu blir det åter pussar från frun. Livet kan återgå till det normala.

Jag vill också skicka ett stort tack till mina mustaschkamp-bröder; Mergim, Richard och Nuffe. Förlåt jag menade Jocke såklart. Tack för att ni hängt med och hållit ut hela månaden. Det var kul! Och inte att förglömma; Tack Sandra för att du initialt hetsade igång mustaschodlandet här på Parken.

Over-and-out!
    /Joakim - No more Günther

• Joakim Reslow Joakim Reslow gav 400 kr

Bonus för fina Muschar på Julfesten! :)

• Richard Athler Richard Athler gav 300 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack mustaschkampsbroder!
  • Mergim Zeneli Mergim Zeneli gav 200 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack, mustaschkampsbroder!
  • Joakim Peiler Joakim Peiler gav 500 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Underbart, tack! Måste även berömma din fina mustasch! :)
    Hej,
    Nu är vi i Finaldygnet!

Där inte utan ett visst mått av stolthet vi nu inlett sista dygnet i vår kamp, hittills prickfritt. Imorgon står det åter var och en att fritt styra över sin ansiktsbehåring...

Jag kan glatt konstatera att samtliga uppfyllt kriteriet för att maxa senaste veckans donation ifrån mig. Och vi kan glatt konstatera att vår kampanj hittills genererat en bit över 4000 kr till forskning. Förutsättningarna och grupptrycket talar för att även bonusen kommer falla ut. Hedervärt!

Det bor en mördarsnigel på min överläpp... Nu har jag trimmat den Günther-style inför finalen som är Ikanos julfest ikväll. Nu korkar vi upp. All-in! :)

Slutrapport kommer efter denna höjdpunkt som avrundning på kampanjen. Så det finns fortfarande litet tid att stötta oss - och framförallt forskningen - ifall Du ännu inte gjort det! ;)
  • Joakim Reslow Joakim Reslow gav 400 kr

Sista veckan avklarad! Full pott, endast bonusen kvarstår.

• Åsa Svensson Åsa Svensson gav 200 kr

En liten gåva från HR i Hyllie!

Joakim Reslow Joakim Reslow: Härligt, tack för bidrag och stöd! :)
  • Joakim Reslow Joakim Reslow
    En vecka kvar av Movember och till finalen på Julfesten.

Min fru kallar mig numera Günther. Min överläppsbehåring har naturliga likheter med denna ”kändismustasch”. Hon ser mig djupt i ögonen, ler och klappar på den och säger: ”Min lilla Günther”. Men det blir inga pussar... Jag antar det ändå är ett sorts ömhetsbevis...

Jag har även lärt mig ett nytt ord för mustasch på tyska av en kollega: Schenkelbürste. Direkt översatt blir det: Lår-borste. Jag låter dig själv avgöra ifall det anspelar på utseende eller funktion.

Nästan 4 000 kr insamlat hittills i vår kampan. Tack alla för ert stöd!
    /Günther
  • Joakim Reslow Joakim Reslow gav 400 kr

3 veckor avklarade; bara 1 vecka kvar! Denna vecka satt det lite längre in, men till slut har alla i Smoothboys-kvartetten genomfört den obligatoriska rakningen förutom mustaschen...

• Mergim Zeneli Mergim Zeneli gav 200 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Härligt, Mustaschkampsbroder! ;)
  • Angelika Karlsson Angelika Karlsson gav 600 kr

Vilket kul initiativ! Vi i receptionen i Malmö och Sundbyberg vill gärna bidra och hejar på er. Ni blir snyggast på julfesten! Hälsar Alexandra, Almedina, Emelie, Fanny, Fredrika, Tove och Angelika

Joakim Reslow Joakim Reslow: Hihi, Tackar så mycket för ert stöd! 😀
  • Mikael  Hallengren Mikael Hallengren gav 300 kr

Härligt initiativ!

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack för ditt stöd! 😀
  • Joakim Reslow Joakim Reslow
    Då var 2 veckor avklarade i Mustaschkampen. Vi är nästan halvvägs! Även denna gång full pott på beloppet till Prostatacancerförbundet. Rediga pågar! :)

Det går inte längre att gömma sig bakom ”hoppsan jag är visst lite orakad”. Det är uppenbart att det är avsiktlig mustaschodlande på gång... Detta framkallar många leenden, kommentarer och fniss i vår omgivning. Vissa har svårt att ta oss på allvar (fullt förståeligt). Men det är kul att vi glädjer någon. Och tur att man inte ser sig själv i spegeln hela dagarna. Det räcker att vi ser varandra! ;)

Jag har precis avslutat ett TV-avsnitt med ”Vägens hjältar”. Där har vi en man som bär sin rejäla mustasch med stolthet. Bärgar-Berra! Å andra sidan lär han ju odlat fram sin yviga hästsko under mer än några veckor... Berra får vara denna veckans mustasch-idol.

Fortsätt gärna att stödja oss. För den goda sakens skull!

Nu kör vi en vecka till!
    /Jocke
  • Joakim Reslow Joakim Reslow gav 400 kr

2:a veckan avklarad! Återigen full pott. Duktiga pågar! :)

Hej,
    1:a veckan är avklarad, guldstjärna till samtliga gossar. Dvs full utdelning för v1.
    Det går nu att skåda i alla fall en början till snorbroms på våra överläppar. Vissa är mer av fjun-karaktär än andras (Ja, jag tänker främst på din Nuffe 😉). Men det spelar ingen roll! Det är syftet som är grejen, och att det är kul. Ingen av oss (eller våra nära o kära) är särskilt nöjda eller imponerade av resultatet såhär efter en vecka...

Nu låter vi tiden göra sitt en vecka till och hoppas på god tillväxt...

Tack för ert stöd, det värmer
    /Jocke
  • Joakim Reslow Joakim Reslow gav 400 kr

1:a veckan avklarad! Guldstjärna till samtliga gossar!

• Mattias Åberg Mattias Åberg gav 200 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack för ditt stöd!
  • Hans-Göran Mattsson Hans-Göran Mattsson gav 300 kr

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack för ditt stöd!
  • Sverker Andreasson Sverker Andreasson gav 200 kr

Jag ser fram emot inspektion på julfesten :)

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack för ditt stöd och absolut!
  • Katrin Ulriksson Katrin Ulriksson gav 300 kr

Heja Richard! Vi hejar på dej, vi på bergsgatan 😘

Joakim Reslow Joakim Reslow: Tack för ditt stöd! Än sålänge sköter Richard sig fin-fint (det gör vi andra också..).
  • Marie Athler Marie Athler gav 200 kr

Hejja på Malmö-pågar. Hälsningar från Småland.

Heja Joakim och Smoothboys! Vilket härligt initiativ. Vi är oerhört glada och tacksamma för att ni har valt att starta en insamling till förmån för Prostatacancerfonden. Lycka till! Vänligen, Prostatacancerförbundet.

För en god start!