MUSTASCHUPPROPET - Gör en godsak för en god sak

Mustaschkampen 2023
Mustaschkampen 2023

MUSTASCHUPPROPET - Gör en godsak för en god sak

Årets Konditor 2022 Josefine Pagander förlorade sin morfar i prostatacancer. Han var hennes stora idol, men tyvärr fick han aldrig uppleva hennes goda bakverk och vackra praliner.

För att hedra hans minne och lyfta Mustaschkampen har Josefine skapat ett Mustaschupprop tillsammans med Arla. Allt för att samla in så mycket pengar som möjligt till forskningen om prostatacancer. Genom en fantastisk mustaschbakelse med blåbär och en glänsande blå blåbärspralin vill Josefine inspirera alla Sveriges bagare och konditorer att baka blått i november.

Mustaschuppropet riktar sig i första hand till er kollegor i branschen. Arla stöttar med kampanjmaterial och Josefines recept för att öka försäljningen. Ju mer som säljs, desto mer pengar kan skänkas till Mustaschkampen. Men även alla era kunder som gärna vill köpa en god sak för en god sak kan vara med i Mustaschkampen.

Stötta Josefines Mustaschupprop! Alla bidrag tas tacksamt emot.

Nu kör vi!

Arla Pro Insamlingssida Mustaschkampen gav 50 kr

• Anonym Anonym gav 50 kr

• Kafé Tre Systrar/Vrånganäs skola kafé och kultur Kafé Tre Systrar/Vrånganäs skola kafé och kultur gav 500 kr

Vi har bakat för mustaschuppropet för att forskningen är viktig och sjukdomen finns i vår familj.

• Brynolf Bagare i Västerås AB Brynolf Bagare i Västerås AB gav 2 000 kr

• Margaretas bröd&bakverk Margaretas bröd&bakverk gav 5 000 kr

• Anonym Anonym gav 1 000 kr

• Anonym Anonym gav 300 kr

• Veronica Boman Veronica Boman gav 200 kr

• Annelie Wernersson Annelie Wernersson gav 100 kr

• Anonym Anonym gav 150 kr

• Anonym Anonym gav 100 kr

• Max Wallenberg Max Wallenberg gav 50 kr

Jag odlar mustasch och köper massor av goda godsaker:)

• Jan Ludvigsson Jan Ludvigsson gav 300 kr

• Hanna Larsson Hanna Larsson gav 100 kr

• Lillemor Svensson Lillemor Svensson gav 50 kr

Har en morbror som har prostatacancer och en svåger som dog i just denna cancer..

• Elin Sundvik Prostatacancerförbundet
    Hej Josefine! Beklagar sorgen över din morfar. Vilket oerhört fint och varmt initiativ. Wow, så fina bakelser! Vi är väldigt tacksamma för att du har startat en insamling till förmån för Prostatacancerfonden. Stödet är mycket värdefullt för att uppmärksamma sjukdomen ännu mer samt betydelsefullt för forskning inom området. Josefine och Arla, ha en riktigt härlig sommar och stort lycka till med insamlingen! Bästa hälsningar / Elin, Digital kommunikatör Prostatacancerförbundet

• Erica Elfving Erica Elfving gav 50 kr

Jag har bakat för att stötta Mustaschuppropet!