Skapad av:
Deltar i:
MUSTASCHKAMPEN 2020
Samlar in till:
Ingen ska behöva lida av cancer under sina bästa och sista år. Tänk att leva sina sista år med att åka in och ut på sjukhus, gå på cellgifter, bli trött och illamående, inte orka hålla kontakten och inte orka umgås med nära och kära. Detta är verkligheten för 10 000 nya män varje år, Keijo Andersson blev 1 av de 10 000 i år. Prostatcancer är den vanligaste cancern bland män och 50% av dessa är män över 70 årsåldern, cirka 20% av dessa män dör varje år.
Keijo Andersson är en underbar morfar, pappa, make och vän. Han lyser upp världen runt sig med sina skämt och sin personlighet, han är en underbar person att vara runt. Vi vill ha kvar han i flera år till och för att det ska vara möjligt behöver forskningen hjälp.
Pengarna ni skänker hjälper forskningen inom prostatacancer att gå framåt, ni hjälper oss att ha kvar Keijo och flera tusen andra viktiga personer.
I år fyllde Keijo 78 år, därför börjar insamlingen på 7800 men med eran hjälp kan vi förhoppningsvis höja summan. Snälla dela detta för att Keijo och 10 000 andra män ska ha en chans till ett cancer-fritt liv.
0 Dagar kvar

• Tiina Hallberg Tiina Hallberg
    Hej. Vi är oerhört tacksamma för att ni har valt att stötta oss i kampen mot prostatacancer. Vi önskar lycka till med insamlingen! Vänligen, Prostatacancerförbundet.
  • Ellinor Möllefors Ellinor Möllefors gav 50 kr

• Linda  Andersson Linda Andersson gav 300 kr