Elin Lang Andersson

Till minne av Martin Andersson

Nu har det snart gått 1 år sen den där sista dagen i november. Det har blivit en del ”första gången sen….”, tiden nu efter pappas bortgång. Första julen, första nyår, första sommaren, första födelsedagen utan pappa. Snart blir det också första farsdag utan en pappa i livet att fira. Förra året låg pappa inne på Varberg sjukhus på farsdag. Han fick fina pappa-strumpor en T-shirt med någon text på om världen bästa pappa och en väst så han inte skulle frysa. Skräcken fanns såklart där långt bak i huvudet, att det nog var sista gången vi skulle fira fars dag på det här sättet men ingen av oss ville tänka på det just då. I år får vi fira pappa på annat sätt 💙

I årets mustaschkamp som hålls av Prostatacanserförbundet varje år är temat, närstående. Pappas och min historia är i år en av ambassadörsberättelserna och jag är en av årets närståendeambassadörer. Jag tycker det är viktigt att upplysa och sprida kunskap om sjukdomen och att forskningen går framåt. Att lyfta vår berättelse kring sjukdomen och visa på att det inte bara är personen med cancer som drabbas utan alla runt omkring blir påverkade för resten av livet kanske det kan göra att en man vågar testa sig och ta reda på svaret pga att han tänker på att han gör det för sin dotters skull och inte bara för sin egen. Det är viktigt att gå och testa sig och inte vänta. Tid räddar liv.

Jag kommer att starta upp pappas insamling varje år i november för att delta i mustaschkampen under november månad och jag kommer att stänga insamlingen på pappas årsdag 30 november 💙

Vi är tacksamma för er som kan och vill bidra till insamlingen men vi är också så otroligt tacksamma till alla er som redan varit med och bidragit tidigare💙 Tack!

Ps. Det går att bidra till insamlingen året runt även när insamlingen inte är ”öppen

Kramar Elin med familj.
——————————————————————

30 november 2022. Sorgens dag. Från och med denna dag kommer allt lyckligt även medbringa sorg i våra liv. Aldrig längre kommer lyckan få stå ensam i centrum. Alltid kommer vi sakna dig. Saknad av att du skulle vart här och få uppleva livet med oss. 55 är ingen ålder för död. Du hade halva livet kvar att leva.

Det hade vart molnigt och grått under flera dagar och solen lös med sin frånvaro. Jag klev ut på balkongen strax efter att du hade lämnat jordelivet och slås av den varma känslan av hur solen tittat fram och träffar mitt ansikte med full kraft likt en stark vårsol. Värme sprider sig i hela kroppen och jag fryser inte ens, trots att det är November. Jag vet att det är du, Pappa. Jag kände din värmande hand mot min kind och dina älskvärda ord, "Min prinsessa".

Min pappas cancer var den mest aggressiva formen av prostatacancer, obotlig. Han levde med sjukdomen i 5 år. Jag har startat en insamling till förmån för prostatacancerfonden till minne för min pappa och för att vi som stod handfallna brevid min pappa, kanske kan få känna att vi ändå kan göra något för någon.

Jag hoppas att denna minnesinsamling kan göra skillnad, om så bara att ge lite mer tid än innan åt en fru att få vara med sin man, ett barn att få vara med sin pappa, en syster att få vara med sin bror eller en vän, att få vara med sin vän lite längre.

Tack på förhand,
Kram Elin

Elin Lang Andersson donated 800 kr

• Johanna  Ljungborg Johanna Ljungborg donated 300 kr

Fina Martin! Vi saknar dig! Vi tittar ofta på ditt fina foto som står i vårat fönster. Ofattbart att ett år har gått sedan du lämnade oss. Vi tänder ett ljus för dig i kväll och tänker extra på dig! Kram Lars Johanna Agnes Vilma och Signe

• Maria o Robie Eneroth Maria o Robie Eneroth donated 500 kr

❤️

• Pernilla/Thomas  Askebrand Pernilla/Thomas Askebrand donated 500 kr

Martin💙ofattbart att ett år har gått. Vi talar ofta om dig, och de minnen du lämnade kvar💙

• Maria, Stefan  Myrdén Maria, Stefan Myrdén donated 200 kr

Vi behöver alla hjälpas åt i kampen mot cancer! Bidrar gärna till minnet av Martin

• Therese Young Therese Young donated 300 kr

• Malin  Johansson Malin Johansson donated 150 kr

💙

• Jacob Kämpsten Jacob Kämpsten donated 200 kr

💙💙

• Elin Lang Andersson Elin Lang Andersson donated 150 kr

Grattis på fars dag finaste pappa. Ikväll tänder vi ett ljus på din grav. Du är för alltid med oss

• Ollena  Salomonsson Ollena Salomonsson donated 500 kr

Snart har det gått ett år sen du lämnade oss. Du fattas! 💙 Ollena #mustaschkampen

• Anonymous User Anonymous User donated 100 kr

• Åsa Nilsson Åsa Nilsson donated 300 kr

Vi saknar dig❤️

• Andreas Karlsson Andreas Karlsson donated 300 kr

Saknar dig vännen <3

• Kajsa Jeppson Kajsa Jeppson donated 150 kr

• Anonymous User Anonymous User donated 150 kr

• Kajsa Östlund Kajsa Östlund donated 300 kr

❤️❤️❤️❤️

• Tilda Lang Tilda Lang donated 200 kr

Jag saknar dig Pappa, så otroligt mycket❤️ vi ses en dag!🕊️

• Elin Lang Andersson Elin Lang Andersson donated 350 kr

Pappa ❤️

• Jan Saariste Jan Saariste donated 500 kr

Martin, gamle kollega, så många skratt vi har haft.....

• Besam . Besam . donated 1,450 kr

Martin, din saknad är stor, det är väldigt tomt utan dig❤️. Kram kollegorna på "Besam"

• Liedberg  Madelene Liedberg Madelene donated 500 kr

Martin du finns för alltid i vårt minne ❤️ Berit, Lennart, Joakim o Madelene Liedberg

• Eva Nibell Eva Nibell donated 200 kr

Vila i frid🙏🕊️ Eva

• Clas Horn Clas Horn donated 250 kr

Ett bidrag från Clas och Monica.

• Ulrika E Ulrika E donated 200 kr

Du är saknad Martin!

• Linn Wollbrant Linn Wollbrant donated 200 kr

Nu har ni sällskap där uppe, du och pappa.